zondag 10 oktober 2010

Stilte voor de storm

Ik zit aan het kanaal. Het duisterste van de nacht lijkt voorbij. Maar de zonsopgang lijkt nog ver weg. In de verte raast een storm. Nog even en hij zal ook hier aankomen. Hoe ik die storm doorkom zal van mijn keuzes afhangen. Het is koud. De dagen worden steeds kouder. Het is het seizoen er voor. Ik zou kunnen gaan slapen. Maar ik doe het niet. We moeten de nacht doorkomen. De ochtend is voor slapen. Mijn gedachten drijven weg steeds weer naar hetzelfde. Dat ene wat mij uit mijn slaap houd. De wind word sterker. Het water word wilder. Het zal niet lang meer duren. Wat moet ik doen. De storm ontwijken. En een prachtige kans laten liggen. Of de storm trotseren. Met het gevaar dat er iets moois stukgaat. Ik ben het niet met mezelf eens. Ik blijf eerst nog even zitten. Probeer het moment te rekken. Maar na een tijdje voel ik de eerste druppels.


Ik kan niet meer wachten. Ik moet een keuze maken. Ik sta op. Dan maar de storm trotseren. Want wie niet waagt die wint niet. Leuk dat vrije wil.

2 opmerkingen:

  1. Heb het gejat van Mumford and Sons met hun nummer After The Storm. Zoek de hele tekst zelf maar eens op, maar heb er even het belangrijkste (en het mooiste) uitgepikt.

    "And there will come a time, you'll see, with no more tears.
    And love will not break your heart, but dismiss your fears.
    Get over your hill and see what you find there,
    With grace in your heart and flowers in your hair."

    BeantwoordenVerwijderen